Vannaerobic

Vann gir et behagelig og skånsomt treningsmiljø som passer de aller fleste; utrente, godt trente, kvinner og menn. Vannaerobic er morsom trening i vann. Vi spiller variert musikk som passer for alle! Målet med vannaerobics er å forbedre kondisjon, samt styrke muskulaturen i hovedsaklig mage og rygg. Velkommen til trening med masse driv og tempo!
Alder: fra 18 år til …… ja, det bestemmer du selv!

Vannaerobic - morsom trening i vann

Kursperiode 3-2019

UkedagFørste kursdagSiste kursdagGangerStartVarighetBassengBegrensninger
Tirsdager06.08.201908.10.20191007:3040-45 minMunchs gate 7Kun kvinner
Onsdager07.08.201909.10.20191016:4040-45 minMunchs gate 7Kun kvinner
Onsdager07.08.201909.10.20191017:3040-45 minMunchs gate 7Kun kvinner
Torsdager08.08.201910.10.20191007:3040-45 minMunchs gate 7Kun kvinner

Kursperiode 2-2019

UkedagFørste kursdagSiste kursdagIkke kursGangerStartVarighetBassengBegrensninger
Tirsdager02.04.201918.06.201916.041107:3040-45 minMunchs gate 7Kun kvinner
Onsdager03.04.201919.06.201917.04, 01.05.1016:4040-45 minMunchs gate 7Kun kvinner
Onsdager03.04.201919.06.201917.04, 01.05.1017:3040-45 minMunchs gate 7Kun kvinner
Torsdager04.04.201920.06.201918.04, 30.05.1007:3040-45 minMunchs gate 7Kun kvinner

Priser for vannaerobic

Periode 3-2019

For 1 trening pr. uke

Dag Pris Antall ganger
Tirsdag morgen kr. 1 890- 10
Onsdag ettermiddag kr. 1 990,- 10
Torsdag morgen kr. 1 890,- 10

 

For 2 treninger pr. uke

Dag Pris Antall ganger
Tirsdag og torsdag kr. 2 990,- 20
Tirsdag og onsdag kr. 3 090,- 20
Torsdag og onsdag kr. 3 090,- 20

 

 


 

 

For alle timer gjelder:
Prøvetime kr. 100,-  (betales ved fremmøte. Gjelder kun nye kunder).
Drop-in kr. 250,- ved ledige plasser. Betales ved fremmøte.

Hvis den gruppe du ønsker plass på er full så kan du sende en e-post til: vannaerobic(a)svommeakademiet.no, og be om å bli satt på venteliste.

Driftstilskudd/rekvisisjon:
Vi har ikke driftstilskudd/støtte fra kommunen så alle våre kunder betaler samme pris. Vi gir altså ikke rabatt til kunder som har rekvisisjon.

Betingelser:

  • Påmelding til våre kurs og gruppetreninger er bindende.
  • Ubenyttede timer refunderes ikke. Dette gjelder også ved sykdom.
  • Bruk av badehette er obligatorisk, og kan kjøpes av instruktør
  • Fullstendige betingelser for kurs og trening ved Svømmeakademiet finne du under "Praktisk info" i menyen oppe til høyre.  Link: https://www.svommeakademiet.no/praktisk-info/betingelser/

Påkrevd utstyr: Badedrakt/badebukse og badehette.

Du kan kjøpe badehette av instruktøren inne ved bassenget.

Du trenger hengelås for å låse garderobeskapet.

Vannaerobic er både effektiv trening og gøy!

Vannaerobic er både effektiv trening og gøy!
Vannaerobic er både effektiv trening og gøy!

Vannaerobic som kondisjons- og styrketrening

Vannets motstand gjør at du bruker 10-12 ganger mer energi ved å gjøre samme øvelse i vann enn på land.  Kalorier forbrennes på 1 -2 - 3. Øvelser i vann gir stabilitet, balanse, bevegelighet og styrke.

Med vannaerobic styrkes og strammes muskulaturen, og kondisjonen og forbedres. I tillegg kan du bli mer bevegelig og få bedre utslag i leddene.

Vannaerobic som avkobling

Hopping, løping og strekking i vannet gjør mer enn bare å holde deg i god fysisk form. Kombinasjonen av vann og musikk, enten pulserende eller rolig, gjør at de fleste glemmer hverdagens stress og mas mens man er i vannet.

Vannaerobic - skadeforebyggende og til gjenopptrening

Vannaerobic virker forebyggende mot mange muskel- og skjelettplager, og brukes til rehabilitering etter mange plager og skader. Vannets vektløshet gjør at det blir minimal belastning på leddene. Det er lett å løfte en kropp i vannet, hopp er lettere å utføre og man orker å yte mer over lengre tid. Trening i vann kan være en perfekt måte å avlaste leddene på hvis du forsøker å bli frisk etter en skade.

Vannaerobic-timene varer 45 minutter og ledes av våre dyktige og erfarne vannaerobicinstruktører.

Bassenget er ca 20x5 meter, er 120-130 cm dypt og holder en temperatur på ca 30 grader.

Timene bygges vanligvis opp slik:

  • Oppvarming
    Kondisjonsøvelser for å varme opp hele kroppen og gjør deg klar til hoveddelen.
  • Hoveddel
    Kombinasjon av kondisjons og styrkeøvelser for hele kroppen, med bruk av ulike rekvisitter. Treningen foregår til energisk og fengende musikk.
  • Avslutning
    Uttøyning og avspenning

Tempo og intensitet på treningen kan du enkelt tilpasse til ditt eget nivå.

Alder:     fra 18 år til …… ja, det bestemmer du selv!

Vi tar også imot påmeldinger etter at terminen/perioden har startet, og tilpasser prisen etter hvor mange ganger som gjenstår.

Velkommen til trening!